Úgy jártam


...hogy mióta leengedtem a hűtőnket és kitakaritottam,valami nincs rendben.
Ma reggel megromolva találtam két joghurtot benne,ami nem lett volna még lejárva.
Most jut eszembe,vasárnapra a karfiollevesem is gyanúsan hamar meg volt savanyodva.
Én értem,hogy meleg van,na de ennyire??

Ezért behelyeztem egy hőmérőt a hűtőbe,lássam hány fok van benn és órák óta 11-12 fokot mutat.
Sejtettem,hogy ez nem tökéletes,ezért kerestem a neten és megtaláltam,hogy 5 fok az ideális.
Nekünk egy Whirlpool hűtőnk van,alul 3 fiókkal és eddig nagyon jól működött 2-es és 3-as fokozaton,de most 4-es felett van,az áramot eszi és mégsem hűt,mert ugye ha jól tudom a sok jég leengedése után jobban kéne menjen?

Olvastam még sok jó tanácsot a hútővel kapcsolatban:

• A leghidegebb polc a legalsó (a zöldségesfiókok fölötti), itt 2 °C van. A friss hús és hal számára ez a legmegfelelőbb hely.

• A középső részen (4-5 °C) és legfölül (8 °C) tároljunk tojást, tejtermékeket, felvágottakat, maradékokat, és azokat a termékeket, amin a „felbontás után hűvös helyen tartandó” jelzés olvasható.

• A legalsó fiókok zöldség- és gyümölcstárolásra szolgálnak (10 °C). A hűtőajtó a legmelegebb rész. Ez azoknak a termékeknek a helye, amelyeknek csak enyhe hűtésre van szükségük (pl. vaj, mustár, italok).

Energiafelhasználás

A hűtőgépek és a fagyasztók nagy „áramzabálók”. Fogyasztásuk a háztartások éves energiafelhasználásának 40 százalékát teszi ki.

• Soha ne állítsuk őket a gáztűzhely, a mosógép, a mosogatógép vagy a fűtés mellé. Jobb, ha a direkt napfényt is elkerüljük.
• Ügyeljünk arra, hogy ajtajukat ne hagyjuk sokáig nyitva, és soha ne tegyünk be még meleg ételeket.

Mindenki tudja, hogy a hűtő- és fagyasztószekrényeket rendszeresen le kell olvasztani. Minél több bennük a jég, annál több áramot fogyasztanak.
Hirtelen magassá vált áramszámlánk oka az is lehet, hogy háztartási gépünk ajtaja nem jól zár. Ezt egy zseblámpával könnyen tesztelhetjük: a konyhában kapcsoljuk le a villanyt, a zseblámpát tegyük be a hűtőbe. Ha fény szűrődik ki, bizony valami nem stimmel.

Még többet megtudhatsz itt

2 megjegyzés:

PAMIS Takarító Kft. írta...

Nagyon jó ötletek Cicó!

vimizo írta...

Nekem No Frost-os hűtőnk van, de az semműködött rendesen multkor. A szerelő azt tanácsolta hogy fél é vente egy napra húzzuk ki pihenni.
Azóta semmi baja:)
hátha... bár a WP nem egy hosszúéletű fajta:(